Pe 26 septembrie 2018, de la ora 19:00, hotelul Caro a găzduit petrecerea de inaugurare a noului concept hotelier. Cu o tematică interbelică, care i-a transpus pe invitați în timpul în care Hotel Caro era Fabrica de Glucoză, evenimentul a fost o ocazie prin care s-au dezvăluit zonele care au fost renovate, păstrând esența și autenticitatea locului.
Înconjurat de un peisaj luxuriant și incluzând toate serviciile necesare pentru a te simți ca în vacanță, hotelul Caro, prin noua etapă de modernizare, redefinește standardele hoteliere. Timp de un an a durat renovarea a 4 200 de mp cu o investiție de 3 milioane de euro, în care s-au modernizat holurile și 85 de camere ale hotelului. Rezultatul: un nou Caro ce impresionează prin designul autentic și prin beneficiile moderne pe care le oferă.

Cum hotelul Caro, cunoscut până în 1948 ca Fabrica de Fabrica Naţională de Glucoză reprezintă un simbol al Bucureștiului, proiectul de modernizare nu trebuia să afecteze identitatea arhitecturală pe care și-a menținut-o în timp.

”Fără îndoială, provocarea principală a fost la nivelul automatizării camerelor, în sensul adaptării proiectului la stilul architectural al hotelului.,” explică Octavian Lazăr, director și proprietar al complexului hotelier Caro Hotels.

Atunci…
Cu un trecut industrial marcat de evenimente istorice, Hotelul Caro s-a dezvoltat treptat, începând cu perioada interbelică. Să menții autenticitatea unui spațiu care a luat naștere în 1902 a fost cu siguranță o misiune complexă. Pereții fostei Fabrici de Glucoză au fost martorii multor capitole din istoria românească, de aceea a fost necesară conservarea elementelor definitorii ale clădirii.

Construită în zece ani, cu capital belgian, Fabrica de Glucoză și-a pus amprenta în istoria României. În anii ‘30, căpătase deja o importanță sporită în contextul economic național, fiind inclusă pe lista obiectivelor demne de a fi vizitate de viitorul rege Mihai I, lucru care s-a și întâmplat în aprilie 1940. La un an distanță, fabrica se militarizează în timpul guvernării mareșalului Ion Antonescu și la câțiva ani după (1948) se naționalizează, devenind și mai profund implicată în procesele economice inițiate de noul regim. În perioada comunistă, accidentul nuclear de la Cernobîl afectează indirect și funcționarea fabricii, aceasta întrând în vizorul Elenei Ceaușescu.
Fiind o conversie a unei fabrici din perioada interbelică, etapa de renovare a hotelului a ținut cont de istoria locului și s-a creat o îmbinare armonioasă între elementele industriale și elemente contemporane, pentru a susține autenticitatea locului, în contextul actual al designului de interior.

Ca o călătorie în timp, reinterpretată în peisajul contemporan, hotelul Caro se află la intersecția dintre business și leisure, devenind o destinație premium pentru evenimente și activități corporate, dar și pentru recreere la cel mai înalt nivel.
”Aici, toți oaspeții noștri întâlnesc istoria bogată a acestui loc și pot profita de cele mai noi tehnologii în mijlocul naturii. Acest lucru face ca acest loc să fie unic. Noul Caro este povestea pe care nu ați mai văzut-o, dar pe care o veți trăi cu plăcere. În esența hotelului Caro stă motto-ul «Muncește din greu, distrează-te și împărtășește natura cu prietenii!»,” îl descrie Octavian Lazăr.

Cum hotelul Caro este un business de familie, cele 84 de camere renovate aduc progresul tehnologic în contextul conservării unui stil architectural autentic, care să amintească de trecutul său industrial, autohton. S-au pus în valoare elementele industriale prin elemente naturale, cum e lemnul de stejar, pielea naturală și s-au inclus noile sisteme tehnologice care repoziționează hotelul Caro pe harta celor mai ofertante hoteluri din București.

Prin încorporarea celor mai noi tehnologii, Caro devine unul dintre cele mai moderne hoteluri. De la sisteme de lumini automate (prin senzori), încălzire în pardoseală, instalații de climatizare moderne, până la digitalizarea controlului asupra funcționalităților camerei (prin sistemul BMS*), pentru a maximiza confortul, hotelul Caro marchează o nouă etapă pe piața locală.

Mai mult, ca o noutate pe piața românească, prin acest proiect, oaspetii hotelului vor putea, pe lângă controul digitalizat al camerei, să facă și check-in-ul de la distanta, având posibilitatea de a intra în cameră folosind telefonul mobil, iar accesul în parcare se va face doar pe baza numărului auto recunoscut de sistemul de acces.

Aflat într-un continuu proces de reinventare, etapa următoare de modernizare va avea loc în 2019, când se va pune accentul pe renovarea și redecorarea unor săli de conferință din cadrul complexului, realizarea unei recepții mai mici, dar multifuncționale și actualizarea restaurantului cu specific românesc, Clasic.

Posted by Florin Paduraru

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *